Friday 30 November 2007

Siaran 'tertunda' lagi....



ish...ish... tertunda lagi...asyik2 tertunda asyik2 tertunda...ni mesti channel tak power ni...satelite buat hal kut...hi...hi...aku harap korang paham ler ape yg aku maksudkan ni...
1st aku nak citer tentang 4th anniversary aku dan hubby tercinta...eh...eh...dah 4 years usia perkahwinan aku??macam baru semalam jer rase...cheewah ayat mcm pernah kudengar...tp dimana ya??he...he...
ape2 pun pada 26 Nov 2007 bersamaan hari Isnin yg lepas genap 4 tahun aku melayari bahtera rumahtangga bersama suami yang amat aku kagumi beserta kehadiran anak2 penyeri kehidupan kami berdua...ada member lama aku tanya...4 tahun kawin dah 2 anak kak zahrah...mantaaapppp...aku pun jawab..anak kan rezeki....betul tak??!!
ok lah...aku nak mengimbau kisah pertemuan aku dan suami...

Aku ni orang baik...cheewah..maka aku dapatlah orang baiiikkk...
suami aku ni sebenarnya anak angkat BAKTISIWA USM '98 mak aku maka dari situlah titik pertemuan kami...sebenarnya aku nak pendekkan citer ni...sebab blog ni kalau ikutkan kena banyak citer pasal life aku dan family kat sheffield bukan citer mula2 bercinta...tapi sempena 4th anniversary ni, aku citer skip2 lah ye...
suami aku ni sangat pemalu orangnya dan yang paling aku respect kat suami aku adalah....suami aku sangat2 menjaga pandangan...ini yang merupakan benda yang paling aku suka sebab aku masa study dulu cukup tak suka orang pandang2...(macam la cun sangat...orang tak pandang pun...perasan je lebih...). Tapi memang betul bila mak aku ambik anak angkat(suami aku ni la).dia seorang insan yang betul2 aku respect dgn sikapnya begitu...maka dipendekkan citer lagi..."mak berkenan sangat kat lan ni wah"...,mak aku cakap kat aku...aku pun buat2 cover...ape ni mak..adik nak belajo dulu la...
pastu abg lan ni pun(suami aku)...bagi intro yang sampai sekarang aku memang tak boleh lupa..."Nabi Adam masa kat Syurga dulu termenung sebab tak berteman...maka Allah utuskan Hawa sebagai penghibur dan teman Adam a.s. maka Adam a.s 'mengikat' Hawa dengan sebentuk cincin"...lebih kurang macam tu la citernya...(kalau salah abi betulkan yeee...hi...hi...).Punya la penuh berbunga dan tersusun rapi ayat suami aku nak boleh ke ayat 'jom bertunang'!...aku pun tersipu2 malu...hi..hi... ngada2 tul.tapi memang sweet sangat bila diingat2kan...dipendekkan lagi...
pertunangan kami selama 1 tahun...Alhamdulillah segala onak dan duri sepanjang tempoh pertunangan berjaya ditempuh dan ditepis...maka tiba hari bahagia 26 November 2003 kami diijabkabulkan sah menjadi suami isteri insyaAllah dunia Akhirat...
kami banyak berkongsi kisah keluarga dan mengenal hati budi masing2 selepas berkahwin...kata orang bercinta lepas kawin la ni...
sebenarnya...manis sangat2 bila kita bercinta selepas kawin ni...aku tak tahu la kalau yg kawin bercinta dulu...aku pun tak de experience. tapi yg aku banyak dengar...sepupu2 aku sedara2 aku yg terdekat...banyak yg bercinta sebelum kawin ade la jugak problemnyer...wallahua'lam...
sebagai advice adik2 yang belum berkawin tu...(nak promote la pulak)...bercintalah selepas kawin...dan kecapilah kemanisan itu...)
Alhamdulillah setakat ni dan aku doakan biarlah sampai ke syurga nan abadi...Allah sentiasa melimpahkan kasih sayang-Nya buat aku sekeluarga dan merahmati aku dan suami...kasih sayang kami....ditambah dengan kehadiran insan penawar hati penyejuk mata...(Ahmad Alif Farhan)anak pertama kami...dan seterusnya bertambah-tambah kasih kami...kehadiran dalam hidup kami bertiga iaitu...Ainul Farhana...maka lengkap pasangan kami berdua...aku doakan semoga Allah mengurniakan aku dan suami anak2 yang cerdik, pintar, beriman, soleh dan solehah...InsyaAllah...sayang SELAMAT MENYAMBUT HARI ULANGTAHUN PERKAHWINAN KITA YANG KE-4!!BINGKISAN INI UMI TUJUKAN KHAS BUAT ABI TERSAYANG.....



special gift from my sweet heart for our 4th anniversary...thanks alot yang....





....."Pernikahan menyingkap tabir rahsia....suami isteri inginkan keluarga yang bahagia...dan mengharpkan sebuah bahtera indah untuk belayar menuju ke muara...
pernikahan menginsafkan kita perlunya iman dan taqwa menuju sabar dan redha...bila masa senang syukuri nikmat tuhan susah mendatang tempuhi dengan tabah....."

1 comment:

norshazwani othman said...

salam..ummi ni jiwang rupenye~ hishhh..tak sangka..