Wednesday 14 November 2007

Ya Allah Ya Tuhanku....ini 'habuan'ku....


Berani kerana benar........takut kerana salah....
hari ni 14 Nov 2007, hati aku berdebar2 je nak keluar ni...cadangnya nak beli beras kat ADAM lepas ambik adik angkat aku kat tram station...rasa macam ade something...tapi let it be lah...jumpa adik aku dia dah tunggu...pas tu drive ikut jalan belakang nak ke ADAM tu....sampai je kat traffic light, aku nampak kete polis kat belakang...buat selambe lagi...aku cakap kat wanie...tengokkan Alif tu suruh die duduk betul2 polis kat belakang tu...akak tak de lesen ni.
maka dgn tak semena2 kete polis kat belakang kete aku tu beam lampu isyarat suruh berenti...ahhhh sudah mati aku kali ni,,,,,.....Ya Allah selamatkan aku....
..."sorry...do you have an insurance or driving license?"...polis tu tanya aku....aku pun jawap..."ooo i'm sorry sir i didn't brought it"...Ya Allah betul ke aku jawab ni??!!then..."can you come to my car and sit at the back??" polis tu suruh aku duduk kat kete polis dia kat sit blkg....sudah kena arrest ke aku ni??aku pun masuk la dlm kete tu dan di tanya bermacam2 soalan....memang salah aku!!!sape suruh bawak kete dgn tak de lesennyer tak de insurans lagi...mampuih aku....maka kete aku pun ditarik...recovering la ape lagi.....kene seize kat WoodHead Motors...suami aku tak tahu lagi masa aku sedang menulis kat blog ni...habislah aku kali ni....redha je lah aku memang bersalah....kenalah melayang duit laki aku...GBP105 plus dgn store GBP12 per day...Ya Allah inilah 'habuan' aku....org yg tak berlesen drive car kat U.K ni...terimalah padahnya...

2 comments:

norshazwani othman said...

salam..ummi!!! huhuhu..jgn sedih2..ada byk pengajaran ni..hehe

Unknown said...

berani betul zahrah yer. yus dulu berani bawa area darnal jer, ini sampai ke firth park tu..huhu. Insurans kereta hubby tak letak nama zahrah sekali ker? Apa pun, semua dah selesai kan, lepas ni, ambik lesen UK lah zahrah.