Monday 9 February 2009

citer snow sebelum 'basi'

salam...

minggu lepas excited giler main snow...sepanjang 2 minggu nih malaysian kat sepil ni dok citer pasal snow jer....hihi...org malaysia kat Malaysia tak jeles ker....
diberitakan spt apa yg bbc news beritakan....sejak 18 tahun lalu inilah tahun yg paling heavy dan worst snownyer!!especially kat kota London...bagi kitaorg worst ker tak worst ker yang penting dpt main snow...tebal giler adela dlm 7/8 cm tebal kut!!!???betul ker??org Sepil betulkan kalau salah..hihihi...
macam biasa anak2 teman ler yang sonok tahap gabannyer, almaklum ler tak pernah jumpa...snow 2008 tak la setebal dan selebat nih...main pun ala2 gitu jer...jadiler bergambo, aku pun dalam dok 'macam ni' pun, hi...hi...sonok sungguh 'melayan' anak2 main snow. kebetulan masa Alif balik dr school tu dlm kul 3.30pm mcm tu, snow tengah lebat, ape lagi, redah jer la, rupanya biler snow turun lebat macam tu rasanya mcm hujan gak,,,ye lah hujan yg turun air tapi yg ni....flakes2 putih yang...Subhanallah cantik sangat2, tak dapat nak bayangkan semula...Allah sahaja yang Maha Tahu...
bila snow lebat mcm tu mulut aku tak putus2 mengucapkan..."YA Allah.....Subhanallah...KEBESARAN-MU...memang JAKUN TAHAP BABUN...hihi...aku dibuatnyer...anak2 aku muka selamber jer...ye la...umur diaorg baru setahun/dua tahun/3 tahun jagung...(ada ker jagung sampai 3 tahun???) ape2 lah...diaorg perasaan bebudak...dan rezeki diaorg dapat rasa snow kecik2 lagi...aku nih???dah 30 tawun baru merasa...mana tak jakunnyer...hah!!sampai maghrib(masa tu maghrib kul 4.30ptg) dah gelap means malam...kitaorg main...dan sampai ker pukul 6 'malam'...best giler...buat snowman lah...main lari2 lah...pusing2 kete lah...
hihihi....yang syoknyer kitaorg main depan umah jer...tak pegi castleton(yg org selalu main tu) aku tgh 'macam ni'...naya pulak kang licin2 tu jadi hal pulak...so bersyukur jer dapat main kat umah itupun sampai dah 'kejang2' tangan dan baby pun kesian...kesejukan giler agaknyer...ape la ummi ni katanya...hihi....tapi yang best sangatnyer tengok gelagat dan telatah anak2 aku main bersama Ameera(anak kak aidah aku jaga)...Abg Alif siap bawak keluar scooter dier lagi...adik Ainul pun ape lagi...nak jugak la bawak car...car...car... dia tu...hihihi...excited tul...masa hari tu abi gi school... rugi la abi....tapi pagi2 sblm gi school dah snap several pics. dah...ala...buat kenangan....kalau gi castleton lag best kan???!!!tak per..ader rezeki kita pegi...'berlima'...insyaAllah...ok ni ader (macam biase) gambo2 utk kenangan dan tatapan sumer!!siap ambik video lagi tapi...biasa ler nak up-load video ni lamer bebeno(kata org perak)...ohhhh...PERAK......so tengok gambo je lah..video next time...aku up-load...

SORRY LER..AKU JANJI NAK CITER ONE-BY-ONE...STORY DARI BALIK MALAYSIA...DAN LAIN2 TAPI TEREXCITED CITER SNOW!!!!TAK PER LEPAIH NI SAMBUNG BALIK....NANTI 'SEJUK' PULAK CITER SNOW..DAH LA FREEZZY GILER NIH!!!ICE AFTER SNOW TAK MELT2 LAGI LICIN...TUL...BAHAYA...

ok selamat tengok gambar2 snow kami....hihi...best tul...


hah!!ni yang aku geli hati sangat...abg Alif tolak 'car' adik ainul..sweet jer masa tu...Ameera dah sejuk giler...statik jer kat situ tak bergerak2.


Abg Alif berusaha sungguh2 tolak adik dier...bagus tul calon ABG MITHALI...aku kat dalm umah dok snap gambar diaorg dr dlm umah...takut handycam basah...rosak pulak kang..tak per..anak2 yer..lepas ni ummi join main sekali...kalau abi ada boleh snap gambar...ummi ngan anak2..tapi tak per..puaih(puas) sangat main snow...best rupanya main snow ni...


masa ni tengah lebat giler...sonok sangat Abg Alif ngan adiknyer ngan Meera redah snow kat depan umah tu...


cantikkan???!!!view waktu pagi masa snow baru nak turun..Subhanallah...


ni gambor kete kami masa pagi2 lepas subuh tu...1st time sampai jadi mcm tu...biasernyer frost jer...kali ni hah!!!snow...


Abg Alif ngan scooter dier..pandai plk anak aku main...dan pandai gak idea dier nak main ngan scooter tu...ala2 slide la jgk kan....hi..hi..


ummi pun ape lagi bergambor ler......


abi ngan anak2 + Ameera depan umah...pagi tu tak lebat lagi...


abi control...sejuk sebenornyer tu....


ni masa pagi2 sblm hubby gi school...sempat lagi suruh abi ambik...sejuk giler masa tu..


view dari atas rumah...aku snap masa snow dah berenti sekejap..


Adik ainul dengan kakak Ameera...dier punya jerit ajak Ameera naik atas car dier...lawak tul masa tu..si meera dah sejuk...


ini snowgirl...Ainul dah menggigil kesejukan...nak masuk dah....ummi....


NI...SNOWMANNYER...hi..hi...hi...dah malam tu...jerih gak nak mengumpulkan snow nak bagi bentuk mcm tuh!!takut pun ader aku tengok...mata dier Abg Alif letak tutup botol...

2 comments:

Anonymous said...

Duduk kat mane? Dulu pck duduk kat havelock square. mgkn tmpt tu xde lagi

matribut

Unknown said...

hehe..cutenya snowman tuh zahrah...