Friday 20 February 2009

sambung citer balik Malaysia

Salam...

Nak sambung semula citer masa balik malaysia bln 12/08 dan jan/09...sebagai kenang2-ngan kalau boring2 nanti boleh baca citer2 ni semula....saat tu la yg jadi sweetnyer citer2 lama nih...hi...hi...

4 dec 08

saat2 yang dinanti nak balik Malaysia...Ya Allah Tuhan sajer yang tahu betapa berkobar2 + berdebar2nyer hati dan perasaan aku bila nak balik malaysia setelah hampir 2 tahun aku dan family tak balik...nak2 pulak anak aku Ainul Farhana merupakan 'org baru' yang akan jumpa 'org2 asing' buat dia kat malaysia nanti...
pagi tu kul 8.30pg kami sefamily dah siap untuk melangkah dengan gagah ke Manchester Airport...saudara Bukhari member office abi yang hantar kami ke airport...pagi tu plk menurut weather forecast...snow....ya Allah selamatkanlah perjalanan kami ya Allah...
mula2 dengar snow...alamak!!!bestnyer...tapi...lagi best balik Malaysia...aku kater dlm hati...."kalau ader rezeki aku dan anak2 dapat main snow adelah tahun ni(09)...kalau x der nak buat mcm maner...semangat utk balik mesia...mengatasi segala-galanya...snow pun snowlah.....

dlm kul 11.15pg mcm tu kami pun sampai kat Manchester Airport...alhamdulillah, turun kete terus abi ajak gi que kat Emirates kaunter tu....flight kami kul 1:30pm, tapi org dah ramai giler que kat situ...mula2 raser aihhh...sempat ker ni abi???...ish lambat lagi abi kater...kita ni sedang molek(bahasa kelate) maksudnyer ok la ni...sampai 2 jam awal...tak kelam kabut...tak menunggu lama sangat....oklah ape2lah asalkan dpt balik....(excitednyer aku)...

masa dok menunggu tu(lepas dah settle tiket....bag...) kami rehat jap kat tepi guest area tu...aku ader masak nasi lemak pagi tadi...so makan la kami anak-beranak...pastu tak sampai 1/2 jam Ainul pulak wat hal....maklum ler makan nasik lemak....dier pun 'melepas', terpaksa la cari toilet yang ader baby changing...so kene turun level bawah...anak....anak...sabor jelah.....kat baby changing tu plk toilet dier wat hal..rosak...terpaksa la aku basuh b*r*k dier kat sink...mat saleh pandang jer...busuk kut...hi...hi...pastu nak wat mcm maner???toilet rosak!!

pastu...tak dan(bahasa perak plk) maksudnyer tak sempat..hi..hi...beberapa minit Alif plk 'melepas'...adussss!!!!cabaran sungguhhhhh anak2 aku nih!!!

abi raser mungkin aku lambat sangat kut....abi pun datang(tq alot ayang!!!!) so ape lagi aku pun mintak tolong abi basuh uh!!uh!! abang Alif ler....guna botol mineral...

dipendekkan citer....sumer dah settle...kami dah solat jama'...maka saat yg dinanti kini tiba dan termakbul jua....jam menunjukkan pukul 12:45tgh...kami nak naik flight dah...eeeiiiiii sonoknyer....sonok drpd masa mula2 nak dtg U.K dulu...ye lah...yang dulu makin nak jauh ngan family kat malaysia...kali ni..makin nak dekat...mana tak sonok...kan????

flight pun take-off dari landasan manchester Airport menuju ke Dubai....perjalanan mengambil masa 6 jam....(kami transit kat Dubai for 3 hours)...ya Allah selamatkan perjalanan kami sekeluarga dan semua penumpang2 dalam flight ini ya Allah....
anak2 aku pun aku suruh baca doa naik kenderaan..Abang Alif kater...belum masuk dalam lagi la ummi....nanti masuk dulu baru baca doa...hi...hi...ape la aku ni beriya sungguh..belum masuk flight pun sibuk suruh anak baca doa...tapi tak per la abang....sebelum masuk pun kita baca...dah masuk pun kita baca jugak......
kat bawah ni gambor2 kami masa dlm perjalanan ke Airport....di airport...dan dalam flight...tengok abang Alif tu...expert dah dia bila naik kapal terbang jer mesti dier pandai bukak game kat depan tu...anak2 zaman sekarang....





No comments: