Wednesday 12 September 2007

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan!!

Subhanallah............maha suci Allah...




Bahagianya rasa bila dikhabarkan bahawa esok 1 Ramadhan.....amat terasa bahangnya bila tinggal di perantauan ni...masa kat Malaysia tak terasa sangat bahangnyer tp bila duduk disini memang terasa kehangatannya....macam nak raya pun ada....w/pun kat sini tak diumum di corong radio atau dikaca tv...."dgn ini penyimpan mohor2 diraja....bla-bla-bla....menetapkan esok puasa..." tapi terasa bila biro agama pmpms sesi 07/08 saudara zakaria umum melalui smnet....ape2 pun semoga Ramadhan kali ini lebih serta amat bermakna buat aku, suami dan anak2 tanpa keluarga kedua2 belah pihak disisi.....



pagi td aku dah phone mama dan mak dikg wish happy Ramadhan....sedih pun ade...tp tak la sampai leleh air mata plk...

pahala amalan diganda....segalanya penuh dan sarat dgn limpah dan rahmat dr Allah di bulan ini....semoga kita sama2 mengecapi segala nikmat itu bersama...kpd insan2 yg biasa mengikuti coretan hidup aku dan keluarga di sheffield ni aku nak ucapkan selamat berpuasa....

buat suami tercinta kupohon ampun dan maaf kiranya aku ada menyinggung hati dan perasaanmu sepanjang 11 bulan yg lalu semoga kita sama2 dpt merebut peluang segala kurniaan Allah dibulan yg penuh barakah ini yakni RAMADHAN.....semoga dpt jua kita membersihkan hati kita sebaik melangkah ke 'mahligai' Ramadhan....

Buat anak2 ku jua semoga kalian menjadi insan yg soleh dan solehah buat agama, bangsa dan negara....jadilah lilin yg menerangi w/pun terpaksa 'membakar' diri....umi dan abi sayang kalian berdua dunia dan akhirat....

2 comments:

13may said...

selamat menjalani ibadah puasa :)

zahrah said...

terima kasih di atas ucapan itu...maaf saya tidak mengenali saudara/i tapi saya dapati ada 2 @ 3 comments saudara/i melalui entries2 saya....selamat menjalani ibadah puasa juga buat saudara/i...maaf baru semalam bukak blog ni...tengok ada 1 comment from saudara/i."REBUTLAH MALAM AL-QADR YG MERUPAKAN MALAM YG TERBAIK UMPAMA BERIBADAT SERIBU BULAN...."WALLAHUA'LAM.