Monday 11 February 2008

abi macak!

Salam semua...

Hari ni aku tersangatlah letihnyer....sebab hari Sabtu dan Ahad lepas all-out masa 24jam aku, dengan melakukan berbagai tugasan dan tanggungjawab yang menuntut kesabaran (hi...hi...skema tul ayat aku)...apakah tugasan itu??!!ha!! nak tahu tunggu nanti next entry aku citer..panjang gak citernyer, so aku spend lain entry la yek??!!boleh tak??oooo...tak boleh la pulak....ok...ok.., aku citer...

Macam biasa pagi sabtu 9 sampai 11 pagi kena pegi mengajar tuition student Somali tapi sebelum tu, hari Jumaat aku dah start sibuk sebenarnyer, abi ajak gi Morrison beli barang pastu balik umah, aku mengemas sampai kul 3.30 pagi!! Ya Allah giler aper!!esok kan ader kelas mak cik oii!!aper excited sangat nak mengemas umahnyer....aku settlekan dapur tu sebab baru2 ni sudah dikesan ader 'cek t' yang telah merosakkan tupperware aku (nasib baik bukan brand tupperware tu) kalau tak mahu aku cincang-cincang 'cek t' tu buat sup...eh...eh...buat sup pulak!!(apelah aku ni pasal barang rosak pun nak marah makhluk Allah tu, bukannyer barang tu boleh bawak mati pun...) tapi, barang2 dibeli dengan duit jugak kan...rezeki jugak tu...so tak boleh lah dibiarkan brg2 rosak dan jahanam macam tu jer...kesimpulannya memang kena perangi habis-habisan 'cek t' ni.

Maka tidurlah aku malam tu sampai kul 3.30pg...aku keluarkan semua stok2 makanan dan bahagian bekas2 plastik aku keluarkan semua dan clearkan mana2 yang patut dan tukar pelapik baru..ha!!punya banyak khazanah dari Malaya yang keluar!!masyaallah habis barang2 aku dikerjakan 'cek t' ni!!tu lah saper suruh tak tukar selalu pelapik2 tu, jadi la macam ni!!sebenarnyer aku sangat2 berhasrat dan berhajat nak kemas dan keluarkan semua benda2 yang tak dipakai tu dari almari dapur aku, tapi...almaklumlah anak aku Alif tu....mesti dia akan kacau dan akan menambahkan bersepah dibuatnyer...so aku ader masa panjang hanya selepas dia tidur je lah...jadi masa yang sesuai waktu malam!!ini TOM And JERRY punya pasallah ni...dah JERRY bermaharajalela dirumah aku!!nak kena TOM ni sebab tak jalankan tugas dengan efisyen.(korang paham ke ape yang aku maksudkan ni!!) kalau tak paham...NANTI MESTI KORANG AKAN KATA, MESTI MAK CIK NI NAK TULIH....KALAU TAK PAHAM BUAT2 PAHAM JELAH...KAN??sebenarnyer kali ni aku nak tulih...kalau tak paham....nanti tanya la dlm shout-box aku tu...biler lagi nak memenuhkan shout box aku...hi...hi...orang lain dah advance dah buat shout-box tu aku baru terkia-kial...ape da...ape aku nak citer sebenornyer ni??dah tak tahu maner ayat terakhir citer tadi??!!maner ye??

ha!!maka aku tido lewat...esoknyer, Sabtu bangun kul 8.30, siap2 nak gi ngajor...mata pun bengkak sebab tak cukup tido...maner taknyer...masa tido kul 3.30 tu secara tak official lagi...yang betul2 officialnyer dlm kul 4...aku dapat tido dlm 4 jam macam tu...maner tak ngantuk...pastu dipendekkan citer...abis tuition tu kul 11 aku pun balik...balik2 terus masak tengahari....pastu kul 3 kene masak pulak untuk nak bawak gi umah tok penghulu...suami aku ader meeting persatuan pulak...pastu kul 4.40ptg pegi umah tok penghulu...sampai kul 8.30mlm....pastu ader orang nak dtg umah kul 9...beli kicap...pastu prepare untuk sekolah melayu pulak hari ahad!!aku tido dlm kul 11.30mlm...itulah tido yg paling nyenyak aku raser sepanjang aku tinggal kat U.K ni...sampai anak aku Ainul jaga dan menangis lamer2 pun aku tak sedor...abi dia jer sedor tenangkan dia...tapi tak tenang2 jugak so abi kate terpaksa kejutkan aku...walaupun abi tahu aku ngantuk giler dan ditambah dengan letih tahap gaban!!abi terpaksa kejutkan aku...aku boleh tak dengar Ainul menangis kuat!!selalunyer dia merengek sikit pun aku akan terjaga...tapi kali ni...tido aku memang nyenyak sekali!!kate minah Endon.

Pastu esoknyer hari Ahad kul 9.30 gi sekolah melayu sampai kul 11.30pg...balik tu masak tengahari...dan badan raser tersangatlah letihnyer....

Dan petang ini....abi balik aku tak masak lagi.....so Alif pun kate...abi...abi...abi....macak!!dengan senyum manisnyer...abi pun masak...menunyer...sotong masak kicap dan telur dadar yang dicampur dengan carrot potong dadu, capsicum, mushroom potong kecik2 dan bawang...yang sangat sedap!!Timer kasih banyak2 yang abi!!semoga abi macak lagi!!!hi...hi...itu kate Alif..bukan umi...

No comments: