Saturday 2 February 2008

Betullah...snow...

ni aku nak tayang hi...hi... kat korang, aku dan anak2 jiran aku main snow kat belakang umah...jadilah...dapat buat 'snowman' yang kecik jer...'anak snowman'.Inilah merupakan kali pertama aku dapat tengok + sentuh + dan seangkatan dengannya pada snow...memang best rupernyer...first time dapat main salji nih...pagi2lagi suami aku dah panggil kata ada snow kat luar umah...


Anak aku menahan kesejukan tu...hi...hi...ape la umi dia...jakun tul...

jakun betul aku bila tengok atas kete penuh snow...pastu kat belakang umah pun putih jer....maka dengan sepantas kilat aku pun snap la beberapa keping gambar untuk buat kenangan snow winter 2008...bukannyer akan datang kembali musim sejuk yang ader salji tahun ni...so ambik je la gambar...dalam aku dok 'main'2 dgn anak2 jiran tu...Ainul pun menangis...so dengan keadaan yang sangat sejuk tu..aku pakaikan dia baju tebal dengan topi pastu aku bawak dia gi belakang umah untuk snap gambar...rugilah abang Alif dia tak dapat main salji...saper suruh tido....hi...hi...abi pulak...selamber jer...cool jer...tak de pun excited nak gi join kitaorg sekali...cover kut....hi..hi...tapi dlm hati mesti nak main kannn???!!!
abi mesti senyum baca statement ni kan.....sorry bi...sajer jer umi usik abi...


Gambar di ambil menggunakan automatic snap...kat depan tu 'anak snowman'...


Anak jiran aku...kami dok buat snow ball...habis kutip snow kat kete2...ape lah..


Pemandangan salji kat Subud Hall...masa tu snow dah nak habis sbb matahari dah keluar


Sempat ambik kat area swarcliffe road...cantik kan...???


Lagi snownyer...


sikit jer pun...bukan banyak pun...snow dah turun lebat kul 3 pagi semalam la!!!


Inilah 'anak snowman' yang kami buat tu...jadilah...asalkan dapat pegang snow...hi...hi...jakun...jakun...

Dipendekkan citer....ruper-rupernyer...semalam kul 3 pagi dah turun snow yang heavy giler2...alamak melepas nak buat 'snowman' yang besar2, orang2 city centre siap bangun pukul 3 pagi tu...main snow....ish...ish...tu la kan aku dah cakap....orang Malaysia ni memang excited...kalau snow ader....ader satu keluarga ni (x disebutkan nama-atas sebab2 keselamatan hi...hi...) main sampai kul 4 pagi....anak dia sampai dah terhoyong hayang bila berjalan...sebab tak cukup tido...memang haru tul kalau snow turun pastu orang2 Malaysia especially nyer yang dapat tahu...habis licin snow2 yang putih kat jalan tu di 'kaupnyer'...kalau yang ader kat rumput2 tu sampai jadi terang kawasan tu dok hemtam main snow yang nipis...hi...hi...ape2 pun inilah pengalaman berharga kami kat Sheffield ni bila tahu ada snow...sebelum tu dah tengok forecast kate ader snow weekend so tunggu...tunggu punya tunggu...memang tak menghampakan...ader yang cakap this year is heaviest than last year!!aku pun tak tahu...yang aku tengok tak berapa nak lebat..tapi lebat la jugak...dan setrusnya lepas aku main dalam 1/2 jam gitu...aku pun kene bersiap2 nak gi tuition 9 sampai 11...kat Subud Hall tu pun quite heavy jugak saljinyer...sempat la jugak snap beberapa pic. ok itu jer citer snow tahun ni....Sebenarnyer disamping tu aku dapat 'merenung' kebesaran Allah...salji yang turun menandakan kehebatan Allah mencipta alam sedemikian rupa...Subhanallah cannnntttikkkkkk sangat pemandangan bila turunnyer salji ni...putih...jer...Subhanallah.....

5 comments:

Unknown said...

hahaha...lawaklah zahrah. Apsal tak gi castleton. Biasa kalau kat area rumah banyak mcm tu, castleton mesti lagi tebal. yus tahun lepas gi situ, tebal juga, padahal kat rumah takde sebiji pun..huhu.

teringat masa first year di sheffield, mmg jakun gak salji turun tu..hihi.

zahrah cuba tgk di http://maz-naz.blogspot.com/2007/02/ekspedisi-meredah-snow.html" masa yus gi castleton tahun lepas...tebal juga kan..

Anonymous said...

hai.. seronok nyer depe main snow.. eh eh.. sapa ler plak agak nyer main snow kul 3 pagi tu.. hebat btoi.. sanggup tak tidor.. huhuhu..

Ummi Ayman

Anonymous said...

hi..hi...saper lagi....orang tu ler...aper2 pun memang sonok kan...benda yang tak pernah wujud kat Malaysia...tapi ader kat U.K ni...saper tak menggila dibuatnyer...memang la jakun sungguh...hi...hi...ok salam!

Awwa said...

wah bestnya main salji n tengok salji sy suka tengok benda2 cam tu..sepeti bulan,bintang, matahari terbenam..indahnya ciptaan Allah ni kan...dah berapa lama Zahrah di UK? o

Anonymous said...

salam...

atiesya,
ha'ah memang best w/pun sikit jer snownyer...bagusnyer atiesya suka tengok bende2 cam tu sebab boleh merenung kehebatan Allah yang maha Agung mencipta alam ini dengan sehebat itu kan??...sebenarnyer saya kat u.k belum setahun pun...11 marc 2008 ni genap la setahun...baru merasa first winter tu yang excited giler...hi...hi...ok thanks!!