Wednesday 6 February 2008

dah 4 batang....



salam semua...

semakin 'seronok' aku melayan blog ni rasernyer...kalau boleh everyday nak up-date citer2 yang ntah aper2 ni...citer gigi anak dah tumbuh pun nak citer...hi..hi...ape la aku ni...tapi takkkkk kire.....nak citer gak...inilah merupakan one of my story during aku kat Sheffield ni...lagipun aku punyer blog...aku punya pasal la nak citer aper..."citer kucing bertanduk ker...citer ikan berlaga ker..."hi...hi...ni tiru dialog Sudin ni dlm citer Seniman Bujang Lapuk...

post title..."dah 4 batang"..korang agak2 aper agaknyer ye..??ader hint2 word kat atas tu...citer pasal gigi anak aku Ainul Farhana...dah tumbuh 4 batang dah...masa umur dia 5 months nak keluar yang satu tu pun punyalah susah...pastu bila dah keluar satu...ha...2, 3 batang sekali keluar...hi...hi...atas 2 batang, yang bawah 2 batang...tapi yang atas tu besar2 la pulak...biler dia sengeh(senyum) ternampak gigi atas tu..kelakar tul...lagi satu, bila dia dah keluar 3,4 batang gigi ni...aku tengok semakin petah pulak dia 'membebel'...maksud aku membebel cara dia la...ba..ba...ja..ja...ta..ta...cah...cah...abbbb...bangggg...beraper punya word tu...banyak jugak kan....aku raser mesti cepat dia boleh bercakap nanti..lagi tak tertahan la umi nyer melayan anak dara sorang ni...bercakap...biler tengok muka aku...dia kater jah...jah....em...em...bah..bah...Ainul...ainul...ape la agaknyer yang dibebelkan tu...wallahua'lam....pastu kalau tengok abang dia Alif tu...terus dia kater abbbbb....bangggg....abb...ba...hi....hi...kelakar aku, pandai rupernyer dia call abang...ish..ish...mulanyer aku macam cuak jer...(korang paham ker cuak tu??)_cuak tu di ertikan...seperti kuih yang bewarna hijau...dibawahnyer pulut...ish..ish...itu bukan ker kuih seri muka....eh...eh...ye ke??hi...hi...buat lawak pulak makcik ni....aku pun tak tahu cuak tu aper...tapi macam best jer guna untuk perkataan/ayat tu...so guna la...sambung balik...mulernyer aku cuak gak anak aku yang baru umur nak masuk 8 bulan tu boleh panggil abbbb....banggggg....bila nampak abang dia...macam tak percaya...tapi every time abang dia datang kat dia...dia akan panggil macam tu...so aku bat conclusion...betul la tu...sekarang ni aku dah raser biaser dah bila dia panggil macam tu...abi dia pun mula2 macam cuak gak...cuak lagi...hi..hi...abi dia senyum jer bila tengok anak girl dia 'cakap' macam tu...tapi...well...well..anak pandai kan...anak saper tu??...anak umi....hi...hi...anak abi...la...anak abi wa ummi la....hi...hi...aper la mak cik zahrah ni tak abis2 nak buat lawak **&%%...selalu tak serious menulis dlm blog...cuber serious sikit...sebenarnyer aku ni memang seorang yang tak serious...i mean..tak suker formality sangat...rimas...suker santai2 tapi berisi...ape tu??hantam je lah...

latest perkembangan yang paling latest...(ayat 69-tunggang terbalik) tentang anak aku setakat arini pukul 10.46pagi bersamaan 6 februari 2008...dia dah pandai 'meniti' sepanjang sofa dan cuber2 nak panjat kerusi...dan semalam jatuh katil sebab merangkak secara reverse...hi..hi..nasib baik tak de aper2..dia jatuh katil pun aku tak sedar...diam jer...tup...tup...dengar eh..eh...gitu jer...tengok atas katil dah tak der...rupernyer dah terperonyok kat tepi duvet(toto) yang ader kat bwh katil tu...ainul...ainul...anak bertuah tul...dan lagi...merangkak dah boleh kedepan...kalau tak sebelum ni dok reverse...memanjang...hi...hi...ok la setakat ni dulu citer anak perempuan aku tu...ni nak melayan abang alif dia pulak...macam biasa kalau umi nyer mengadap komputer dia sibuk nak tengok cbeebies...

No comments: