Friday 7 December 2007

chatter vibration


...."Semoga dirimu tabah setabah tembok batu...walau rintangan,dugaan mendatang tetap tempuhi segala cabaran dan dugaan sebagai insan yg diberi pelbagai bentuk amanah...Allah sentiasa bersamamu dan diri ini sentiasa mendoakan agar Allah mempermudahkan setiap langkahmu di medan juang ini..."(amanah sebagai hamba Allah+anak+menantu+suami+abang+bapa+pelajar+etc2)

Ape plk chatter vibration ni bi??cube citer sikit kat umi??kekadang umi nak jawab pun susah bila org tanya..husband awak buat ape kat sini??course ape?..."abg razlan tu buat ape kak zahrah??mcm2 soalan org tanya kat umi...abi brief sikit jer research abi kat umi...umi dpt view ok la...sebab tengok org lain ada yang research tentang kerusi roda lah, mesin senaman lah, airbus punya management lah...dan macam2 lagi yang at the end boleh la nampak sikit objective buat phD kat U.K ni...tapi yg abi punya ape ye??emm....
ni ha....abi bersuara....siap dengan sketch lagi kat a piece of paper. nak menunjukkan betapa bersungguhnya suami aku nak explain tentang research dia kat aku...aku pun dengan khusyuknya dengar...abi buat machining tool tengok gambar ni(sambil tunjuk gambar2 machine tool tu dekat aku). oooo benda ni....pastu dia explain lagi...abi kena buat calculation, kajian macam mana machine ni boleh cut something yang berbentuk besi jugak dengan kekuatan dan kedalaman cutting tu berdasarkan bentuk dan vibration yg tersentuh kat tool tu....and then setiap machining tool tu adakah dia really match dengan benda2 yang nak dicutting tu...(betul ke ape yang aku paham ni...wallahua'lam)abi betulkan ye....(pening kepala aku bini aku punya explanation ni!!)ha..ha...sorry abi..fail la research kalau mcm ni punya explanation....bukan laki aku yg explain ni tapi atas pemahaman aku....aku pun tak tahu samada korang paham ke tak...hi..hi...hantam lah labu...tapi ape pun...terkedu aku sekejap dengar dia punya research explanation...fuhh complicated giler...engineering ni...tak pelah...laki aku kaji yang kecik2 tak nampak...orang lain kaji yg besau2 boleh nampak....hi..hi...laki aku low profile la maksudnyer tu dgn research dia....selalunya benda2 tak nampak ni lagi amat2 diperlukan...kadang2 kalau x de benda2 tak nampak ni...tak menjadi dan tak bergerak la satu2 benda tu kann...macam kete ke...kita mana nampak enjin dia kan??tapi kalau tak de enjin, kete mana boleh jalan...dan lagi macam komputer ni hah...cip2 kecik2..halus2 kat dalam ni kalau tak de ke...rosak ke...mana nak boleh on komputer kan...nak2 pulak guna internet...korang pun x leh baca blog aku ni klu internet 'server down' kann??hi...hi...nak bela sungguh...research suami dia yekkk...mesti la...klu wife x support saper lagi??...sori la korang yekk makin merapu dah aku ni...n3 citer pasal research suami tapi...tetap nk melencong kebenda2 lain...ish..ish
bukan aper 2 @ 3 hari ni aku semakin bersemangat utk menulis kat blog ni sebab ramai plk yg interested nak komen kat blog aku...org tak kenal pun ade..cheewahhh perasan la tu...baru 6 bulan jagung tulih blog dah eksyen...boring tul..hi...hi..
ape2 pun yang...umi tetap sokong dan support abi dari belakang...walau x boleh support secara formal dgn tolong gi lab ke...pe2 ke..umi bg moral support dan doa selalu pd Allah dengan kejayaan abi. mula2 masa aku dengar suami aku nak buat tentang chatter ni...aku ingat 'penyembang2' mcm chatting tu...ha...ha...tp benda lain rupanya....ape la aku ni takkan course engineering kaji pasal chatting plk...ish...ish...

ni la antara salah satu benda machining toolnyer...ooo yg ni rupanyer...betul-betul-betul kata ipin...hi...hi...
ok bi....selamat meneruskan perjuangan!!

3 comments:

norshazwani othman said...

salam..ummi..

kalo bole nak komen tapi tak tahu nak komen ape...cerita orang dewasa ni susah betullah

HAPPYIRFA said...

salam ummi.....
oooooooooooooooooooooo gitu.paham2

Anonymous said...

salam happy irfa...
nice to know you from your nice blog...it's ok even we not know each other but we can still keep in touch...who knows??!!may be one sweet day we will get to know better...salam saya pun nk mintak izin add your blog in my bloggers roll..bye