Tuesday 11 December 2007

Perkhabaran dari kg.

..."Mama sihat?abah sihat?adik2 mcmna?sumer sihat ke?...Alhamdulillah kami anak beranak kat sini pun sihat jugak...(ni dialog aku cakap ngan mama-mak mertua- masa aku phone kg. pagi semalam) waktu msia dah kul 5.30ptg dah tapi kat sini baru 9.30 pagi...."mama tok ciyat??alih ngok katung cat...cat...alif cakap ngan mama tok dia masa aku suruh dia sembang2 ngan mama tok dia kat phone...emmm dah pandai cucu mama kecek kata mama aku...adik ipar aku pun...yang alif panggil pok su mie...pun nak kecek jugak...aku tak tahu la apa dia cakap ngan alif...alif pun pok cu mi...pok cu mi...em...shaii...shaii...ano do...kat atah...alih ngok biwi...biwi...aku nak tulih pun payah...ish..ish..alif macamana la cakap pelat sangat ni....kalau korang nak tahu....dia cakap ngan pok su mie dia...shaii2 tu-sorry2...ape yang sori tak tahu la aku...pastu ano do, tu ainul tido..kat atas...alif tengok tv...hah itula maksudnyer...tapi ape2 pun sonok mak mertua aku dengar cucu sulung dia dah pandai cakap w/pun pelat tp diaorg kata boleh faham....abih bab phone mak mertua aku...aku nak phone la jugak mak aku kat perak...tp tak dapat...pastu arini plk aku call mak aku ...alhamdulillah dapat pun...mcm biasa..."..mak sihat?abah?kak lina?adik2?sumer aku tanya...pastu sekali lg si Alif sibuk nak cakap..."...pah...taik....taik...ya Allah anak aku ni...t*ik dia cakap opah dia...mulanya aku tak paham lagi...rupanya dia bagitahu opah dia...dia berak...siap bukak pampers pastu tunjuk t*ik...astaqfirullah anak bertuah tul...terus aku ambik tepon ckp kat opah dia...ok la mak...anak berak...pastu mak aku ckp patut la dia cakap kat mak...taik...taik..he...he...opah dia pun gelak besor ler...mak aku tu memang suka sangat gelak...tapi alhamdulillah sumer family2 aku sihat2 belaka dan didoakan mereka semua sihat dan sejahtera dan diberi lindungan Allah selalu hendaknya...aaminn...kiranya...arini 11 dec 07 genaplah 10 bulan aku tak jumpa family-family tersayang aku kat malaysia sama la jugak suami aku dan Alif....kesian kan??...biasanya 2 atau 3 bulan sekali kami akan balik kg kedua2 belah...kelantan dan perak...tapi kali ni...dua2 pun tak ler jawapnyer...sabor...banyak2 kan zahrah...perjuangan harus diteruskan...pejam celik...pejam celik...kejap jer tu...tapi...Ainul lagi kesssssiiiiiannnnnnnnnnnnnnn....sebab dia tak kenal pun sumer2 tuh...mam tok ke...abah tok ke...atok ke...opah ke...tak pe sabar nak ye...one sweet day nanti kita akan jumpa jugak mereka sumer...
pastu...perkhabaran seterusnya dari sepupu kesayangan aku...kak cik...cheewahhh...mesti perasan giler la tu kak cik aku tu kalau dia baca blog ni...'sepupu kesayangan gitu'...he..he...bukan ape..sepupu aku ni yg aku panggil kak cik ni selalu keep in-touch ngan aku melalui e-mail...semalam aku dpt e-mail dia...dia sangat rindu kat kami...pastu dia kata dia bahagia baca blog aku sebab family aku bahagia...alhamdulillah...mudah-mudahan apa yg dia cakap tu doa dan berkekalan hingga ke syurga nan abadi..betul tak abi???!!!eh...eh...abi pulak masuk...ye la...abi tak nak jadi keluarga bahagia??mawaddah wa rahmah??...he...he...umi...umi...ade-ade jer...ok lah sambung pasal sepupu aku tu...dia ni sangat caring orangnyer dan sangat bermurah hati dlm bab layanan tetamu kalau gi umah dia...suami dia pandai masak dan rajin bab2 memasak ni so...kalau kami dtg mesti akan makan nasik dulu...baru balik...aihh lebih2 pulak puji sepupu aku nih...ade ape2 ke??he...he..bodek la tu...kak cik aku mesti cakap sepatutnyer dia la yang bodek aku...boleh la dapat italian ker, royal albert set ke...chesterfield sofa ke...kalau aku yg bodek dia...wat ape...brg2 malaysia dah ade dah kat umah aku....umah aku???!!!eh...mana aku ade umah kat msia....baru nak beli la...umah sewa dulu tu ade la...tapi dah tak sewa...brg2 aku pun dah letak kat kelantan(umah mak mertua aku). tak pe...nanti balik msia sewa la umah lain...dan...abi kate nak beli umah mintak member dia carikan...betul tak abi??!!abi lagi....
ya Allah...meleret2 pulak aku ni...nak bgtahu tentang citer kg. jer sebenarnyer...biasa aku akan call kg. once a week(every week la). aku akan call mak mertua aku dulu baru mak aku....bukan aper...bila kita dah kawin ni....perkara pertama kita patut dahulukan 1. ALLAH 2. RASULULLAH 3. PARA ALIM ULAMA' 4. baru suami kita.... 5. anak2 kita 6. keluarga mertua(ibu,ayah) 7. baru keluarga kita...so aku follow rule tu la..hi..hi...harap2 betul lah...insyaAllah...mintak Allah meredhai aku...ok Ainul dah bangun la...lain masa aku citer lagi...banyak nih...3 tahun punya citer kan....tungggguuuuu je lah..................

No comments: