Wednesday 12 December 2007

frost??...Xmas??...emm macamana yer....


Semalam suami aku citer...kete kami frost...mak aii!!snow nk turun ke bi? aku tanya suami aku...suami aku kate biasa la mi...dah sejuk sangat memang la jd frost. Ni la first time aku tengok demgam mata kepala aku sendiri kete frost...jakun betul aku ni. kate org kelate 'darak' hi...hi...snow tak lama lagi nak turun la tuh...kalau snow turun, org malaysia mesti excited giler...ye la kat negara sendiri tak der...kat negara org putih la baru nak ader snow2 nih...ada snow baru la 'kene' dgn 'duduk' oversea tangkap gambar tunjuk kat kg. mesti perasan giler2 la tuh....ish...ish...'hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri'-baik lagi negeri orang...eh silap la plk...mesti la negeri sendiri!!tanah airku yang tercinta!



hah... 2 weeks more is Xmas day...'living waters' group yg aku join tu..nak buat Xmas party!alamak PARTY LA PLK!!???;;; diaorg akan celebrate next week mintak kitaorg bwk any kind of food sbg 'pot luck'...org putih biasa la raya2 diorg ni nak buat makan2 la ape lagi!! so aku balik umah tanya kat abi macamna bi??nak pegi ke tak??abi diammmm jer seribu bahasa...aku pun cakap lagi...kalau kita gi...kita seolah2 raikan perayaan diorg tuh...Xmas kan perayaan keagamaan, mana boleh kita sbg org islam merayakannya bersma...pastu...aku ckp aku dah tanya ada staf Muslim kat living waters tu?we are muslim...it's ok we join the celebration?dia jawap we here actually just celebrate the members among living waters group..not more than that...and then abi pun bagi pandangan dia...lama gak hubby aku tu berfikir untuk memberi jawapan yg sesuai dan insyaAllah mengikut landasan yg betul...hubby aku kata...kita niat jangan nak celebrate Xmas tu...kita nak raikan rakan2 se'group' dan dari situ kita boleh tunjukkan pd diorg(org putih) tu bahawa Islam ni cantik dengan sentiasa menghubungkan 'persahabatan' sesama insan w/pun berbeza agama...ha...time kasih Al-Fadhil Ustaz abi...aku fikir2 ada betulnyer jugak abi cakap tuh...NIAT tu penting!!kerana 'setiap perbuatan dimulakan dengan niat'-kalau niat baik...insyaAllah hasilnya baik. kalau niat sebaliknya...dapatlah 'sebaliknya'...insyaAllah Allah tahu niat hamba-Nya...so sebelum sampai hari Selasa minggu depan(utk pengetahuan korang...group tu ada setiap hari Selasa 1.30pm-3pm)...aku kena pasang niat...nak pegi untuk nak me'nunjukkan' pada minah2 saleh ni Islam tidak melarang 'pergaulan' dalam erti kata pergaulan yang sihat...bukan nk celebrate Xmas tu..semoga diorg boleh 'nampak' keindahan Islam di'situ'....wallahua'lam.




"KEHEBATAN ISLAM TERSERLAH...DIBUMI TANAH HARAM MAKKAH"

No comments: