Tuesday 19 June 2007

Bermula satu perjuangan.....


Bermulalah perjuangan kami sekeluarga dibumi Sheffield ini apabila setibanya kami di rumah host kami pada masa itu iaitu Abg Badrul dan Kak Lela serta anak2....lebih kurang pukul 10 mlm...letihnya Allah sahaja yg tahu tapi yg aku paling respectnya suami aku cool aje....memang sabar betul suami aku tu....anak aku pulak Alif Farhan siap tidur nyenyak lagi dari Manchester sampai ke Sheffield, sebenarnya kami sekeluarga banyak jugak terhutang budi dgn student UG (Najmi) dialah yg ambik kitaorg kat Manchester dan sewa kete bawak kami ke umah Abg Bad.sampai je kat umah tu aku terus collapse tak sedar ape dah....syukur jugak anak aku tido tak sedo2.suami aku pulak rupanya esok tu aku dpt tahu dia tido dekat nak kul 12 bersembang ngan abg Bad...MasyaAllah...tahannye die...kuat betul stamina....
....................................................
....................................................
ape2 pun segalanye dah berakhir....Alhamdulillah....siksa dlm flight dah abis,siksa dekat Airport London dah abis,siksa kat Manchester pun dah abissss....sebenarnya tak baik aku cakap 'siksa' hakikatnya....cabaran,ujian,dugaan yg Allah nak bagi pada hambaNya cuma kita kadang2 manusia ni la termasuk aku sekali tak pernah bersyukur dan bersabar...mungkin masa tu aku pun tengah pregnant 6bln nak masuk 7 tu yg asyik baran je tu tak boleh lambat sikit.Lebih kurang 1 minggu kami dirumah abg Bad,hari Sabtu 17March 07 Abg Bad bawak kami sekeluarga dg family dia sekali round town-Sheffield naik bas,mulanya aku rasa macam susah je dgn bawak stroller Alif lagi pastu dgn sejuk2 lagi....tapi ikut jugak la nak jalan punya pasal...

No comments: