Tuesday 19 June 2007

pindah rumah baru

sambung citer tentang rumah aku yg no.43 yg banyak masalah tu.....maka bila suami aku dapat cari house to let berhampiran dgn umah no.43 tapi yg ni no.31. Hari Ahad 13 Mei 07 kami suami isteri pegi tengok umah tu nama landlord di panggil Haq je.....masuk2 dalam umah....memang cantik baru lepas cat,lantai ganti baru....tapi masalah besarnya kosong ape pun tak de....aku jadi lemah tengok umah tu....bak kata org, nak cari yg full furnish jadi tak de furnish langsung....maka dgn beraninya suami aku request semua benda yg kitaorg perlukan, mesti sediakan mesin basuh, fridge, dapur, katil, meja makan, almari, matress, setty. suami aku tanya kat Haq tu ...." can you provide all that things for us?..." pas tu nak tahu ape dia kata.....????"ok we will provide all that things to you, give us for 1 week..."terkejut jugak la aku dan suami....biar betul pakistan Haq ni boleh ke dia sedia semua benda yg kitaorg request ni banyak tu.....kitaorg jadi tergamam kejap....then cakap kat dia we will discuss it first then we give our decision....bapak dia punya la excited masa kami dtg nak tengok umah tu...padahal baru nak tengok belum confirm lagi. Kitaorg pun balik umah.....discuss dgn suami aku...macam2 speculation yg kitaorg buat...betul ke dia boleh sediakan, pastu fikir nak bayar ke tak sewa umah no.43 tu bulan 5 ni???deposit macamana???bila dah tahu perangai anak ali ngan pak ali ni macamana, kami bertekad tak nak bayar sewa....sebab tahu mesti dia tak bagi deposit balik....dipendekkan citer, esoknye tu suami aku phone anak ali bagitahu yg kami tak tahan terpaksa pindah, dia pun kelam kabut la nak dtg discuss. esok tu kul 6 ptg anak ali pun sampai...sembang2 suami aku bgtahu condition aku....dah la pregnant dlm kesejukan sebab boiler tak working...dia pun ok aje...tapi biasa la dalam nada yg kurang puas hati dgn keputusan yg kami buat....cuma pesan terakhir dia, "if you find another house you have to make sure all the central heating,boiler, etc is working..."kitaorg pun angguk2 aje....
hari isnin tu suami aku gi univ. tengahari tu haq tepon dia kata hari Rabu kitaorg boleh start pindah....biar betul dia ni cepatnya....suami aku pun cakap kat dia yg kitaorg nak tengok semula umah tu dan nak makesure all tha things that we request are provided by them.hari Rabu tu jugak kami gi tengok.....memang betul semua ada.....washing machine,dapur, fridge,katil double bed siap dgn matress dua buah, almari 3 buah, meja makan, setty....semua ada....alhamdulillah aku cakap kat suami....ini rezeki anak kita dlm kandungan ni kut dan rezeki Alif pun sama kesian dia terpaksa tanggung hampir 2 bulan kesejukan.....lepas tu hari khamis aku excited angkut brg dgn kete ke umah no.31 yg selang lebih kurang 5 buah umah je tu....hari Sabtu kami pun pindah....suami aku ajak adik kak yah-med tolong angkut barang....banyak la jugak....selamat dah pindah....19 Mei 07 kami tinggal di rumah no.31 sampai sekarang ni harapnya biarla sampai 3 tahun akan dtg kami tinggal kat sini terus........

No comments: