Saturday 23 June 2007

Di rumah 31...

Alhamdulillah....hari Sabtu kami sekeluarga pun pindah ke rumah Haq ni...mcm biasa la aku dan suami berkemas apa2 yg patut. Anak aku alif pun sama 'berkemas' versi dia...dia pun mungkin excited bila pindah, cuma tak boleh nak luahkan aje....ye la sebab dia pun terpaksa tanggung derita 'kesejukan' ni hampir 2 bulan seronok la bila move out dari umah tu...syukur hingga ke hari ni dan didoakan sampai bila2 insyaAllah jgn la ada masalah besar2 yg kecik2 tu biasa la kan rumah....mesti ada sikit2 masalah..
sekarang kira dah dekat sebulan kami tinggal disini....Alif pun happy aje, abi dia pun ok pegi balik univ. as usual...tapi ade satu lagi masalah pulak...ini rentetan drpd umah 43 tu la....satu hari tu seingat aku hari Ahad hb lupa la pulak....pintu rumah aku diketuk kuat...suami aku jenguk kat lubang kecik yg ada kat pintu tu....nak tahu sape yg dtg???....menggelabah la jugak kami anak beranak, tengok2 pak ali, ahh sudah habis kali ni ...tapi aku ckp kat suami tak pe bi kita dipihak yg benar...suami aku dengan selambanya bukak la pintu...pastu nak tahu dia cakap ape..."why do you leave that house?"(umah dia tu la)...what is the different between my house and this house?"...dlm hati aku, org tua ni blh tanya gitu plk...suami aku pun ape lagi, ..."you want to kill my child and my baby?"..."my wife is pregnant you know??"....aku pun menambah..."every week we call you but you gave no respond so we have no choice because you didn't look after our welfare and not responsible with the boiler and washing machine problem"haa sikit punya geram la kitaorg ni kat dia....tapi sabor je bebanyak. tahu tak ape dia kata...."...i don't know about that...." Ya Allah org tua ni boleh kata tak tahu pulak. pastu kitaorg kata kami dah inform pada anak dia awal2 ttg kami nak pindah tu...dia kata dia tak tahu..terus dia phone anak dia...cakp bahasa pakistan sikit pas tu dia bagi suami aku pulak...cakap lebih kurang sikit pastu anak dia nak jumpa kami next friday....ok la settle kat situ pak ali pun balik...

No comments: